Josef Nadj
Cherry-Brandy
6 - 9 Ιανουαρίου 201120:30 Κεντρική Σκηνή
Εισιτήρια:
15 - 20 - 25 - 28 - 42 - 52 €
Φοιτ. 10 - 15 €
Εισιτήρια:
15 - 20 - 25 - 28 - 42 - 52 €
Φοιτ. 10 - 15 €
Προερχόμενος από το χώρο των εικαστικών τεχνών και του τσίρκου, και συνδυάζοντας την εμπειρία του στη μιμική, την υποκριτική, τις πολεμικές τέχνες και τον αυτοσχεδιασμό, ο Γιόζεφ Νατζ αφορμάται για το έργο τουCherry-Brandy από ένα κείμενο του Άντον Τσέχωφ με κύρια θεματική το χρόνο, το παρελθόν και τη μνήμη. Πρόκειται για Το κύκνειο άσμα (1886-87), όπου πρωταγωνιστεί ένας γερασμένος κωμικός ηθοποιός, εγκαταλελειμμένος μέσα σε ένα άδειο σκοτεινό θέατρο. Η ανάγνωση του έργου από τον Νατζ στέκεται ιδιαίτερα στη βαρύτητα και τη φορτισμένη από μνήμες ατμόσφαιρα του "μαύρου κουτιού", δηλαδή της άδειας θεατρικής σκηνής, που προβάλλει εδώ σαν μαύρος λάκκος, ένας απύθμενος τάφος, όπου κρύβονται φαντάσματα μιας περασμένης ζωής. Όπως και όταν ανέβασε τον Βόυτσεκ του Γκέοργκ Μπύχνερ το 1994, έτσι και στο Cherry-Brandy ο Νατζ δεν ενδιαφέρεται να μεταφράσει την πλοκή του θεατρικού έργου σε χορογραφία, αλλά να αποδώσει με αποσπασματικό τρόπο το βαθύτερο προβληματισμό που κρύβεται μέσα στο κείμενο. Εξάλλου, ο πολυβραβευμένος χορογράφος και καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Χορογραφικού Κέντρου της Ορλεάνης, παρότι συχνά καταπιάνεται με θέματα ή και έργα που ανήκουν παραδοσιακά στο θέατρο, εντάσσει τη δουλειά του στο χώρο του σύγχρονου χορού, που του επιτρέπει μια σύμμειξη μέσων και τεχνοτροπιών με σκοπό την ελεύθερη πτήση στο μαγικό κόσμο των εικόνων, όπως λέει και ο ίδιος. Με το Cherry-Brandy, που ανατέθηκε στον Νατζ στο πλαίσιο ενός προγράμματος συνεργασίας μεταξύ Γαλλίας και Ρωσίας το 2010, τού δίνεται η δυνατότητα να επιστρέψει μαζί με μια ομάδα από 12 περφόρμερ στον αρχέτυπο χώρο του θεάτρου, να παίξει με τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και ψευδαίσθησης, ακόμη και να αφουγκραστεί τη μοναξιά και τη "σκοτεινιά" που αυτός ο χώρος συχνά εγκυμονεί. Με μια θεατρική γλώσσα αφαιρετική και λιτή, στήνει τελικά μια σειρά εικόνων, των οποίων η φιλοσοφική ή και μεταφορική χροιά μάς επανενώνει με τις ρίζες της ίδιας της τέχνης του θεάτρου.
Διάρκεια παράστασης:
88* λεπτά
* όσα και τα πλήκτρα του πιάνου
88* λεπτά
* όσα και τα πλήκτρα του πιάνου
Χορογραφία: Josef Nadj
Μουσική σύνθεση: Alain Mahé
Σκηνικά: Clement Dirat, Julien Fleureau
Σύλληψη και εκτέλεση προσωπείων και σκηνικών αντικειμένων: Jacqueline Bosson
Κοστούμια: Françoise Yapo
Ερμηνεύουν: Johan Bichot, Ivan Fatjo, Eric Fessenmeyer, Grégory Feurté,Peter Gemza, Anastasia Hvan, Παναγιώτα Καλλιμάνη, Anne-Sophie Lancelin,Lazare, Cécile Loyer, Josef Nadj, Emanuela Nelli, Marlène Rostaing
Μουσικά έργα από τους: Franz Schubert, John Cage, György Kurtág,Mussorgski, Bellini, Janáček, David Tudor, Merzbow, Giacinto Scelsi, György Ligeti, Lol Coxhill & Steve Beresford, Longberg
Μουσική σύνθεση: Alain Mahé
Ηχογράφηση πιάνου και παιδικό πιάνο: Emmanuelle Tat
Φωτισμοί: Rémi Nicolas, με τη βοήθεια του Lionel ColetΣκηνικά: Clement Dirat, Julien Fleureau
Σύλληψη και εκτέλεση προσωπείων και σκηνικών αντικειμένων: Jacqueline Bosson
Κοστούμια: Françoise Yapo
Ερμηνεύουν: Johan Bichot, Ivan Fatjo, Eric Fessenmeyer, Grégory Feurté,Peter Gemza, Anastasia Hvan, Παναγιώτα Καλλιμάνη, Anne-Sophie Lancelin,Lazare, Cécile Loyer, Josef Nadj, Emanuela Nelli, Marlène Rostaing
Μουσικά έργα από τους: Franz Schubert, John Cage, György Kurtág,Mussorgski, Bellini, Janáček, David Tudor, Merzbow, Giacinto Scelsi, György Ligeti, Lol Coxhill & Steve Beresford, Longberg
Συμπαραγωγή: Centre Chorégraphique National d’Orléans – Anton Tchekhov’s Théâtre International Festival (Ρωσία) – Theatre de la Ville–Paris(Γαλλία)
Με τη δημιουργική ενίσχυση του Région Centre
Με την υποστήριξη του Γαλλικού Πολιτιστικού Κέντρου της Μόσχας, τουΔήμου της Μόσχας, των Υπουργείων Πολιτισμού της Ρωσίας και της Γαλλίας(Υπουργείο Εξωτερικών και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων), της Εθνικής Σκηνής της Ορλεάνης.
Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών
Με τη δημιουργική ενίσχυση του Région Centre
Με την υποστήριξη του Γαλλικού Πολιτιστικού Κέντρου της Μόσχας, τουΔήμου της Μόσχας, των Υπουργείων Πολιτισμού της Ρωσίας και της Γαλλίας(Υπουργείο Εξωτερικών και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων), της Εθνικής Σκηνής της Ορλεάνης.
Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών
Josef Nadj
Cherry-Brandy
January 6 - 9, 201120:30 Main Stage
Tickets:
15 - 20 - 25 - 28 - 42 - 52 €
Concs 10 - 15 €
Tickets:
15 - 20 - 25 - 28 - 42 - 52 €
Concs 10 - 15 €
With roots in the visual arts and the circus and experience of mime, acting, the martial arts and improvisation, Josef Nadj’s starting point for Cherry-Brandy was a text by Anton Chekhov which deals primarily with time, the past and memory. The hero of The Swansong, which Chekhov wrote in 1886-87, is an old comedian left all alone in a dark and empty theatre. Nadj’s reading of the work focuses on the heavy, memory-laden atmosphere of the “black box”, meaning the empty stage which is projected here as a black hole, a bottomless grave in which the ghosts of a spent life dwell.
As in his 1994 production of Georg Büchner’s Woyzeck, Nadj has no interest in translating plot into choreography, preferring to read between the lines and convey the profound issues he finds there in fragmentary fashion. Moreover, although the award-winning choreographer and artistic director of the Centre Chorégraphique National d’Orléans often tackles subjects and/or works traditionally held to be the preserve of the theatre, he considers his work to be contemporary dance. This allows him to mix media and techniques and, as he puts it, “free-fall into the magic world of images”.
Cherry-Brandy, which Nadj was commissioned to create for a 2010 programme encouraging Franco-Russian collaborations, allows the choreographer to return along with 12 performers to the archetypal theatre, to play with the boundaries between reality and illusion and to eavesdrop on the pregnant loneliness and darkness of its space. He uses an abstractive, pared-down theatrical idiom to present a series of images whose philosophical and metaphorical hue reconnect us with the very roots of the theatrical art.
As in his 1994 production of Georg Büchner’s Woyzeck, Nadj has no interest in translating plot into choreography, preferring to read between the lines and convey the profound issues he finds there in fragmentary fashion. Moreover, although the award-winning choreographer and artistic director of the Centre Chorégraphique National d’Orléans often tackles subjects and/or works traditionally held to be the preserve of the theatre, he considers his work to be contemporary dance. This allows him to mix media and techniques and, as he puts it, “free-fall into the magic world of images”.
Cherry-Brandy, which Nadj was commissioned to create for a 2010 programme encouraging Franco-Russian collaborations, allows the choreographer to return along with 12 performers to the archetypal theatre, to play with the boundaries between reality and illusion and to eavesdrop on the pregnant loneliness and darkness of its space. He uses an abstractive, pared-down theatrical idiom to present a series of images whose philosophical and metaphorical hue reconnect us with the very roots of the theatrical art.
Event Duration:
88* min
* the number of the piano keys
88* min
* the number of the piano keys
Choreography: Josef Nadj
Original Music: Alain Mahé
Piano Recording and Toy Piano: Emmanuelle Tat
Lighting Design: Rémi Nicolas, assisted by Lionel Colet
Sets, Props and Stage Objects: Clement Dirat and Julien Fleureau
Conception and Execution of Masks and Props: Jacqueline Bosson
Costumes: Françoise Yapo
Performers: Johan Bichot, Ivan Fatjo, Eric Fessenmeyer, Grégory Feurté,Peter Gemza, Anastasia Hvan, Panagiota Kallimani, Anne-Sophie Lancelin,Lazare, Cécile Loyer, Josef Nadj, Emanuela Nelli, Marlène Rostaing
Materials and Musical Works from: Franz Schubert, John Cage, György Kurtág,Mussorgski, Bellini, Janáček, David Tudor, Merzbow, Giacinto Scelsi, György Ligeti, Lol Coxhill & Steve Beresford, Longberg
Co-production: Centre Chorégraphique National d’Orléans – Anton Tchekhov’s Théâtre International Festival (Russia) – Théâtre de la Ville–Paris(France).
This creation receives creation’s aids from the Région Centre.
Supported by: Centre Culturel Français de Moscou, Mairie de Moscou, Ministére de la Culture russe et de Culturesfrance (Ministére des Affaires étrangeres et Européennes), Scéne Nationale d’Orléans.
With support from the Institut Français d’Athènes.
Original Music: Alain Mahé
Piano Recording and Toy Piano: Emmanuelle Tat
Lighting Design: Rémi Nicolas, assisted by Lionel Colet
Sets, Props and Stage Objects: Clement Dirat and Julien Fleureau
Conception and Execution of Masks and Props: Jacqueline Bosson
Costumes: Françoise Yapo
Performers: Johan Bichot, Ivan Fatjo, Eric Fessenmeyer, Grégory Feurté,Peter Gemza, Anastasia Hvan, Panagiota Kallimani, Anne-Sophie Lancelin,Lazare, Cécile Loyer, Josef Nadj, Emanuela Nelli, Marlène Rostaing
Materials and Musical Works from: Franz Schubert, John Cage, György Kurtág,Mussorgski, Bellini, Janáček, David Tudor, Merzbow, Giacinto Scelsi, György Ligeti, Lol Coxhill & Steve Beresford, Longberg
Co-production: Centre Chorégraphique National d’Orléans – Anton Tchekhov’s Théâtre International Festival (Russia) – Théâtre de la Ville–Paris(France).
This creation receives creation’s aids from the Région Centre.
Supported by: Centre Culturel Français de Moscou, Mairie de Moscou, Ministére de la Culture russe et de Culturesfrance (Ministére des Affaires étrangeres et Européennes), Scéne Nationale d’Orléans.
With support from the Institut Français d’Athènes.
107-109 Syngrou Avenue, 11745 Athens, Greece
Information/Tickets: 210 900 5 800, Administration: 213 0 178000
Email: info@sgt.grInformation/Tickets: 210 900 5 800, Administration: 213 0 178000
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου